Sunday, May 17, 2009

saya pun mahu

ini adalah response kepada kata-kata ayep bahawa mahu membela anjing
sebab saya tiba-tiba teringat yang saya pun nak satu
saya nak yang ini

hari itu siap tengok-tengok harga di kedai lagi
(RM280, hint... hint...)
nasib baik ada beberapa rakan yang waras menahan saya daripada
mengeluarkan duit dan terus membayar pada apek cina tuan punya kedai

kata tuan pemandu
"cemana nak bawak balik wei, memang tak la nak letak i-tu dalam kereta aku"

haish, saya hanya mahu sesuatu yang seronok untuk dibela
kura-kura atau ikan emas tak bawa banyak hasil
satu lembap dan satu lagi tembam
dua-dua macam binatang kurang upaya

pernah dengar teori orang ramai bahawa haiwan peliharaan
akan menyerupai tuan yang memelihara?
hurm...
menyerupai macam mana ye?
kalau bela katak, kulit jadi lembik dan mahir melompat?
kalau bela sesumpah, bersisik dan boleh tukar kaler?
kalau bela zirafah, tinggi dan bertompok?

(kalau bela babi ada kemungkinan kena selsema tak?)

mungkin juga menyerupai dari segi perangai, kan?
kalau saya bela anjing takut nanti masa saya datang bulan
dia pulak yang naik angin
paling tidak pun jadik macam ni

ini adalah rupa anjing yang mengikut penyakit tuannya

SINDROM KEMALASAN KRONIK™

atau mungkin saja anjing ni bosan tengok tuannya
yang nyata pemalas dan tak mahu bergerak kecuali kalau dah lapar yang teramat

haish,
baru ingat bahawa saya adalah pemalas
semua benda di bawah jagaan saya akan self-deteriorate dalam masa seminggu
kansellah nak bela apa-apa
stick to bela diri sendiri dulu dalam musim menganggur ni

saya tinggal lagi 6 hari sahaja lagi sehingga menjadi penganggur tetap!



2 comments:

bujang sudin said...

tadi mula-mula saya bukak entri ini dari dlm henset tapi sebab susunan font dia disesuaikan ikut skrin henset, dan sebab hanya perkataan ayep dan anjing yang diwarnakan ganjal (ganjil + janggal), bila imbas dengan cepat-cepat nampak macam ayep anjing pulak, hahaha

bela kura-kura memang tak membina! haha betul

tapi sy pernah terfikir ingin bela jellyfish berbisa, sebab manalah tahu kalau ada berdendam dengan orang, biar jellyfish itu buat kerjanya ok? agar dendam terbalas

tapi taste muka anjing kamu, kenapa muka melancholic sangat?(walaupun mata pink hehe


Laila Hanna said...

haha,
takkanlah saya nak cakap kamu anjing
kamu kan sebenarnya polar bear yang kurus

itulah! kura-kura saya dah mangkat
tapi masa dia hidup memang tak ada hasil~

bela jellyfish? macam movie 7pounds tu je
saya dah dua kali terpijak jellyfish
tak best kot~
tolonglah jangan kejam sangat

belah mana pulak mata dia pink ayep?
kan biru tu!


Post a Comment

Followers